Dubbelmoral

Oftast har jag hört folk säga jag är inte en "sån där" men när sanningen kommer fram är det antigen exakt en "sån där" eller värre än en "sån där".

Jag har oftast hamnat i situationer då någon säger "vad fult det här är", "hur kan man göra så", "varför gör man så" etc. och vanligtvis avslutar de meningen med något i stilen av "jag skulle ALDRIG ta på mig något sådant" eller "jag skulle ALDRIG göra något sådant". Senare så dyker denna person upp med kanske ett sådant klädesplagg som enligt de, skulle de ALDIRG ta på sig eller så har de gjort det de ALDRIG skulle göra och när man konfronterar de och säger "men du sa ju att du ALDRIG skulle göra så" eller "du sa att du tyckte att det där var så fult att du ALDRIG skulle ta på dig det och så dyker du upp med en exakt likadan", så försöker de prata bort det.

För mig spelar det ingen roll om de har dubbelmoral, men det jag undrar över är varför ens påpeka att de ALDRIG skulle bete sig så men sedan göra det ändå eller säga att något är fult och sedan bära det. Hur tänker man då? Jag har en teori och det är att de är osäkra eller rädda för vad andra tycker och tänker, därför söker de bekräftelse och en reaktion på deras åsikt eller tanke.

De är rädda över att kanske själva vara så som de själva påstår att de ALDRIG skulle vara eller osäkra för att vara något de själva påstår att de ALDRIG skulle vara. Detta har jag fått bevisat tusen gånger.

Förstår mig inte på detta, enligt mig så är detta ett sätt att ljuga för sig själv och vägra inse vem man egentligen är. Varför inte bara våga vara sig själv och sluta bry sig om vad andra tycker och tänker..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0