Dagar som har passerat..

Att tänka tillbaka på dagar som har passerat och se allt med ett leende på läpparna är att försöka se det positiva i varje dag som har sett mindre bra ut. Jag brukar inte gilla att tänka tillbaka på gamla tider, för att jag tänker alltid på hur jag kan ha gjort något bättre, oavsett om jag redan vet att det är för sent för att göra något bättre just i den situationen. Men det kan alltid dyka upp flera liknande omständigheter då man befinner sig i samma sits.

När man väl befinner sig i en situation är det inte alltid mer ser allt lika tydligt som om man skulle stå på utsidan och titta på vad som sker. Man kan bli blind av omständigheterna och samtidigt bländas av personer i närheten, men man kan även välja att blunda för att slippa befinna sig i själva situationen. Även om det inte hjälper i långa loppet men just då hjälper det och man slipper ta tag i det hela.

Jag ogillar problem, bråk eller att fatta beslut. Jag gillar inte att såra någon eller att någon ska påverkas av vad jag säger, tycker eller tänker.

Under ALLA dessa dagar som har passerat har jag även kanske sårat, skadat, bråkat och fattat beslut som inte alltid har varit de rätta, men det har lett till att jag är personen jag är idag och jag är glad att vara den jag är i idag. Jag trivs med min omgivning, vänner, familj.. ALLT..

Alla har säkert påverkat någon i sin omgivning negativt någon gång.. Jag är ledsen om jag skadat eller sårat någon jag brytt mig om, förlåt mig då, jag hoppas ni förstår..

Men jag ångrar ingenting, jag säger bara "Kasta första stenen den som är utan synder".

Skönt det känns att tömma tankarna ibland. Nu väntar jag bara på ett samtal för att sedan kunna sova godast och med ett leende på läpparna.

"Ingen är perfekt i allas ögon. Men alla är perfekt i någons ögon" /Okänd tänkare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0